Läser in...
Mercedes-Benz 200 W21 Special (1934)
Helskärm

Mercedes-Benz 200 W21 Special (1934)
Denna bil finns på vår anläggning i Staffanstorp

145 000 kr

Fakta

  • 1934

  • Sedan

  • Växellåda

    Manuell

  • Miltal

    10 000 mil

  • Skick

    Begagnad

  • Uppgift saknas

  • Bensin

  • Svart

  • 145 000 kr

  • 2 349 kr/mån

  • Reg.nr

    VDI373

Visa fler (3)
Visa färre

Utrustning

  • a “Pullman-Laundaulet”

Beskrivning

Våra öppettider är Måndag-Torsdag 13-17. Vänligen ring oss innan besök för att säkerställa att vi är på plats. Ni kan även ringa oss och boka visning på andra tider, Unikt tillfälle att förvärva bilen som tidigare ägaren av Sydkraft beställde ny 1934 med specialkaross till verkad i Österike. Bilen

blev beställd av Konsul August Schmidt då ägare av Sydkraft och blevererades i Malmö. Enligt uppgifter ska det endast ha tillverkats 2 st med denna kaross varav en blev förstörd under kriget. Modellen har en 2.0 Liter stor 6-cyl motor och en 4-vxl Maybach synchroniserad växellåda. Delad bakaxel med dubbla spiralfjädrar.

Renovera din ovanliga drömbil eller bygg en unik racerbil med en enkel aluminiumkaross. Pris 145000 kr eller bud. Vi tar gärna inbyte.

The car was available as a two- or four-door Torpedo bodied “Tourenwagen”, a four- and (from 1935) two-door “Limousine” (sedan/saloon), a three- or four-seater Cabriolets or as a sporting two-seater.[2]

In 1934 a lengthened version of the car was introduced, its wheel base increased by 350 mm (14 in) to 3, 050 mm (120 in). Models offered on the longer wheelbase included a six-seater “Pullman-Limousine”, a longer Torpedo bodied “Tourenwagen”, a more streamlined 4-door “Limousine” (sedan/saloon) and three different longer wheel base Cabriolets listed respectively as the “Cabriolet A”, the “Cabriolet B” and the “Cabriolet D”.[3]

Engine and running gear

The side-valve six-cylinder engine had a capacity of 1, 961 cc which produced a claimed maximum output of 40 PS (29 kW; 39 hp) at 3, 200 rpm. The engine shared its 85 mm (3.3 in) piston stroke length with the smaller 6-cylinder unit fitted in the manufacturer´s W15 model, but for the W21 the bore was increased by 5 mm (0.20 in) to 70 mm (2.8 in). The stated top speed was 98 km/h (61 mph) for the standard length and 95 km/h (59 mph) for the long bodied cars. Power passed to the rear wheels through a four-speed manual transmission in which the top gear was effectively an overdrive ratio. The top two ratios featured synchromesh. The brakes operated on all four wheels via a hydraulic linkage., .

Vi kan ordna med finansiering direkt på plats via Santander Consumer Bank, Wasa kredit eller Svea Finans.

.

Vi erbjuder mot tillägg garanti upp till 30 månader utan självrisk som gäller i hela EU genom Autoconcept (upp till 15 år och/eller max mätarställning 200.000 km).

.

Per Larssons Bil AB är en etablerad bilfirma sedan 1974 och finns på Kranvägen 10 i Staffanstorp.

.

Ni når oss på 046-25 33 90.

.

Öppet måndag–torsdag 13-17, Övrig tid enligt överenskommelse. Ring gärna för att boka en privat visning.

.

Ring innan besök för att säkerställa att vi är plats.

.

Intresseanmälan

Annonsen kan vara ofullständig. Eventuellt V-reg.nr i annonsen anges för att skydda fordonsägaren, V-reg.nr = ej äkta reg.nr. Fullständig information kan erhållas direkt från säljaren. Tack för att du använder Klicket.se

Per Larssons Bil

Kranvägen 10
245 34 Staffanstorp

Karta & vägbeskrivning

Hitta till Per Larssons Bil
Kranvägen 10, 245 34, Staffanstorp
Dina senast visade objekt